امروز: 6 تیر 1403 ساعت: 02:08

[secondary_title]

نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شرکت‌های نفتی منطقه آبادان برگزار شد

 به گزارش پایگاه خبری پان و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، روز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳، روسا و نمایندگان شرکت‌های نفتی آبادان شامل شرکت پالایش نفت، شرکت پخش فرآورده های نفتی، خطوط لوله و مخابرات، پتروشیمی، ایرانول، پاسارگاد در ساختمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این شرکت گردهم آمدند تا با برگزاری نخستین جلسه مدیریتی کمیته پدافند غیرعامل شرکت های نفتی، آغاز فعالیت رسمی این کمیته به ریاست حکیم قیم که در نخستین جلسه کمیته عالی پدافند غیرعامل وزارت نفت به‌عنوان رئیس پدافند غیرعامل منطقه آبادان انتخاب‌شده بود، را اعلام کنند.

 مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان و مدیر کمیته پدافند غیرعامل منطقه آبادان در این نشست بر اهمیت تشکیل این کمیته در شرایط کنونی کشور تاکید کرد و گفت: در شرایط اخیر کشور و پس از طوفان الاقصی تقابل جبهه مقاومت و دنیای استکبار بعد جدیدی به خود گرفته است و جنگ سرد گذشته دشمن که شامل هک سیستم‌های سایبری پخش فرآورده‌های نفتی بوده حالا به سمت استفاده از عوامل خرابکاری داخلی سوق یافته است.

حکیم قیم افزود: موارد متعددی از تهدیدهای خرابکارانه در کشور پیش از نهایی شدن شناسایی و خنثی می‌شود اما آمادگی برای مقابله با این اتفاقات یک ضرورت در شرایط کنونی است و تشکیل کمیته پدافند غیرعامل زیر نظر شورای عالی امنیت با اختیارات بسیار و تقسیم کشور به نقاط مختلف و تقسیم‌بندی تأسیسات اقتصادی کشور به بخش‌های حیاتی و حساس از اقدامات انجام‌شده در همین راستا است.

وی بابیان اینکه پالایشگاه آبادان با ساخت سنگر بتنی و نگهداری از واحد 85 در دوران دفاع مقدس اولین تجربه پدافند غیرعامل کشور را رقم‌زده است و ثابت کرده وجود پدافند غیرعامل در کنار پدافند عامل می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای حوادث باشد، افزود: کمیته پدافند غیرعامل آبادان نیز در ابتدا کارگروهی تخصصی را تشکیل می‌دهد و در گام نخست شرکت‌های مهم منطقه را با اولویت شرکت‌های نفتی احصا خواهد کرد و دیگر شرکت‌های مهم منطقه به‌تدریج به اعضا این کمیته افزوده و در جلسات ماهیانه وی یا به‌صورت موردی شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان تشکیل بانک اطلاعاتی اعم از اطلاعات سایبری و تخصصی و توجه به ریزترین جزئیات را به‌عنوان دیگر اقدام این کمیته برشمرد.

بنی سعید مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی ناحیه آبادان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت تشکیل این کمیته از توجه به امنیت انبارهای این شرکت تاکید کرد.

صلبوخی رئیس خطوط لوله و مخابرات ناحیه آبادان نیز با تاکید به نبود سازوکار HSE در این ناحیه و خطرات احتمالی در طول 600 کیلومتر خطوط لوله زیر نظر این ارگان تبدیل این ناحیه به منطقه به‌عنوان راهکار اشاره کرد.

غلامرضا مکوندی رئیس بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با یادآور شدن انتصاب مدیرعامل این شرکت به‌عنوان مدیر پدافند غیرعامل منطقه آبادان، بیان کرد: این مدیریت به‌طور مستقل و جداگانه است و قرار است به هشت محور مختلف برای رفع تهدیدها پرداخته شود.

قرار است جلسات کمیته پدافند غیرعامل منطقه آبادان به‌صورت ماهیانه در سطح مدیران نفتی منطقه برگزار شود و خروجی این نشست ها به کمیته عالی پدافند غیرعامل وزارت نفت منعکس خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار