امروز: 8 تیر 1403 ساعت: 22:36

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات احداث ورود و خروج خط 132 کیلوولت حمیدیه ‏‏- سوسنگرد اصلی در پست دشت آزادگان به پایان رسید و برق‌دار شد.

به گزارش پایگاه خبری پان و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی اسدی بیان کرد: عملیات احداث ورود و خروج خط 132 کیلوولت حمیدیه ‏‏- سوسنگرد اصلی در پست دشت آزادگان شامل تأمین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم‌کشی به طول 3 کیلومتر مدار به پایان رسید و برق‌دار شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزارت نیرو جهت گذر از پیک سال 1403 بوده، تصریح کرد: ارزش سرمایه­ گذاری پروژه مذکور بالغ بر 375 میلیارد ريال است.

مدیرعامل شرکت برق با بیان اینکه این پروژه باعث افزاش پایداری و تقویت شبکه برق دشت‌ آزادگان خواهد شد، اضافه کرد: امکان استفاده از ظرفیت پست 132 کیلوولت موبیل سبحان و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی، صنعتی و کشاورزی از دیگر اهداف این بهره‌برداری بوده است.

اسدی تصریح کرد: از مهر ماه 1402 تاکنون با احتساب طول خط فوق در بخش انتقال و فوق­توزیع، 7 پروژه خط به طول 51 کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری 4917 میلیارد ريال به بهره‌برداری رسیده است.

بر اساس این گزارش از ۱۸۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ در کشور، هشت اقدام که شامل ۱۶ پروژه می‌شود مربوط به برق منطقه‌ای خوزستان است که علاوه بر پروژه مذکور، اکثر این پروژ‌ه­ها وارد مدار شده و مابقی نیز در مراحل پایانی احداث هستند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال و تامین برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار