امروز: 8 تیر 1403 ساعت: 22:26

[secondary_title]

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: دولت سیزدهم و فتح اولین ها/ رفع تحریم از معبر توانایی ما رقم خواهد خورد

به گزارش پایگاه خبری پان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، علیرضا دانشی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن پاسداشت اقدامات شهید رئیسی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در ابتدایی که مسئولیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را عهده دار شدم، این شرکت با حجم عظیمی از بدهی، کمبود قطعات، عدم بازآمدی دستگاه ها، انبارهای خالی و تولید حداقلی به دلیل شرایط ناشی از تحریم رو به رو بود؛ خوشبختانه پس از استقرار دولت سیزدهم تمامی بدهی ها پرداخت شد و مدعی هستیم که هیچ سند مالی نداریم.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه خط مشی های سازمانی در جهت تولید ۵ ساله ارتقاء  داده ایم؛ بیان کرد: شاخص تولید ٣ میلیون و ٣٨٠ بشکه نفت در دولت سیزدهم هدف‌گذاری شد؛ همچنین کمبود دکل و کویل را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جبران کرده ایم.

دانشی با اشاره به جبران کمبود انبار در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با همراهی پیمانکاران، خاطرنشان کرد: بخش توسعه مخازن گازی در دستور کار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد؛ همچنین اقدامات موثری در راستای پایداری خوراک پتروشیمی ها از نظر مطالعاتی و تامین بسته های سرمایه گذاری توسط مجموعه های سرمایه گذار داخلی با هزینه های معقول صورت گرفت.

وی افزود: سقف تولید از تا پایان اسفندماه از ١ میلیون و ٣۵٢ هزار بشکه فراتر رفت، افزون بر آن فعالیت های گسترده ای در جهت ترمیم و تعمیر چاه ها صورت پذیرفت.

دانشی ادامه داد: پروژه هایی مانند  ٢٨ مخزن تا حدودی ساماندهی شد؛ برخی از پروژه ها به دلایلی از سوی پیمانکاران رها شده بود لذا وارد عمل شده و آن را به سرانجام رساندیم.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نقطه عطف اقدامات دولت سیزدهم در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را رکورد زنی این شرکت در زمینه میزان سرمایه گذاری و هزینه کرد در بخش پژوهش و فناوری تولید بار اول برای نخستین بار در تاریخ پس از انقلاب اسلامی، ابراز داشت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مدت سه سال متوالی عنوان نخست تولید بار اول را برای اولین بار در وزارت نفت کسب کرد که رهاورد آن برنامه ریزی جدی برای ساخت توربو پمپ و توربو کمپرسور تا دو سال آینده است.

دانشی از ساخت (Skid-mounted) به صورت صد درصدی توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای نخستین ‌بار خبرداد و گفت: واحد پیش ساخته فراورشی نفت نمک گیر طراحی و برنامه ریزی شد که هم اکنون در انتظار عقد قرارداد است و امیدواریم که طی یکسال آینده ساخته شود.

وی اظهار کرد: واحد مطالعات مخازن شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اقدامات شایسته ای را در بخش های پژوهشی به انجام رسانده است که از جمله آن می توان به افزایش بیش از ١۵ میلیارد بشکه میزان oil in place با روش های نوآورانه اشاره کرد و رهاورد آن افزایش ۶ میلیارد بشکه ای نفت قابل استحصال است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به توسعه و نوسازی تأسیسات بیان کرد: بسیاری از زمین ها و ابنیه این شرکت طی سنوات گذشته تفریط شدند در همین راستا نهضت دیوار کشی، نوسازی و رنگ آمیزی در جهت نگهداشت تاسیسات راه اندازی شد.

دانشی درخصوص جمع آوری گازهای همراه عنوان کرد: پروژه بیدبلند خلیج فارس در حال حاضر  قریب به ٧٠ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم طی یکسال و نیم آینده به پایان برسد؛ همچنین پروژه جمع آوری گازهای همراه ٢٠٠ میلیون فوت مکعب گاز مربوط به شرکت مارون وضعیت بسیار خوبی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت جمع آوری و فروش گازهای مشعل خاطر نشان کرد: حدود ٢٢ میلیون فوت مکعب از گازهای مشعل مارون ۵ توسط بخش خصوصی به فروش رسیده است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: سال گذشته ١٠٢ پروژه در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به بهره برداری برسانیم؛ اقدامات موثری در راستای خرید خودروهای سبک و سنگین صورت گرفت که بخشی از آن به ناوگان حمل و نقل این شرکت افزوده شد و در آینده نیز با مجوزات دریافت شده این آمار را افزایش خواهیم داد.

دانشی ادامه داد: کسب مجوز ساخت ساختمان های اداری در مناطق نفتخیز جنوب در سال های اخیر به رویا تبدیل شده بود، در دولت سیزدهم توانستیم این مجوزها را از مرکز اخذ کنیم؛ همچنین قریب به ١۶٠ مصوبه از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران دریافت شد که در این مدت بی سابقه ترین حالت ممکن بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ١۴٠٢ موفق شدیم، رقمی بالغ بر ۴٠ همت اسناد مالی پرداخت کنیم که یکی از گام های بی سابقه مناطق نفتخیز جنوب بود؛ با این مفهوم که به موازات افزایش تولید، صادرات و خوراک پتروشیمی ها، اقدامات جدی در جهت فعالسازی چرخه پیمانکاری صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان با اشاره به اینکه رفع تحریم ها از معبر توانایی ما رقم خواهد خورد، گفت: این اقدامات حاصل چیزی جز تلاش همکاران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نبود؛ بر دستان یکایک این سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی بوسه می‌زنم و از مسئولان ذی ربط می خواهیم که قدر زحمات کارکنان صنعت نفت جنوب را بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار