امروز: 8 تیر 1403 ساعت: 22:40

[secondary_title]

برگزاری مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم قرارگاه منطقه ای کربلا 

چهل و سومین دوره مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و بیست و سومین دوره مسابقات نیمه نهایی خواهران شاغل و دومین دوره مسابقات وابستگان قرارگاه منطقه ای کربلا و رده های نیروی زمینی سپاه مستقر در استان خوزستان در شهرستان اهواز برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری پان (آنزان آنلاین) به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه ای کربلا ، همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید غدیرخم، مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم با حضور شرکت‌کنندگان رده‌های سپاه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار شد.

 

در حاشیه این مسابقات سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا و برادر شهیدان محمود و ابوالقاسم خادم سیدالشهدا به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار کرد: همه ساله مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم در قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همه ساله شرکت‌کنندگان قرارگاه منطقه‌ای کربلا، خوشبختانه هم در استان خوزستان، هم در سطح نیروی زمینی سپاه پاسداران و هم در سطح نیروهای مسلح مقام‌هایی را به‌دست می‌آورند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا تصریح کرد: کارکنان زیر مجموعه قرارگاه، در سال گذشته ۸ رتبه در سطح نیروی زمینی و ۲ رتبه را در سطح ستاد کل نیروهای مسلح را کسب کردند که امیدواریم امسال نیز رتبه‌های برتری را به دست آوریم.

خادم سیدالشهدا تصریح کرد: نگرش ما این است که پاسداران ما به‌ویژه پاسداران جوان رویکردی قرآنی داشته باشند تا بتوانیم به این امانت پیامبر اسلام(ص) جامعه عمل بپوشانیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل طباطبایی مسئول نمایندگی ولی فقیه قرارگاه منطقه ای کربلا با بیان برکات بیشمار قرآن کریم در زندگانی انسان از صدر اسلام تا کنون اظهار داشت : اگر به تعالیم ارزشمند قرآن کریم و معارف پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و خاندان مطهرش متمسک شویم دنیا و آخرت ما بیمه خواهد شد.

 

وی افزود: بحمدالله ماحصل کارگاه‌های مهارت افزایی قرآن کریم و قرارگاه قرآن نور قرارگاه منطقه‌ای کربلا و رده‌های تابعه نیروی زمینی سپاه مستقر در خوزستان در سال گذشته، منجر به کسب ۸ رتبه برتر در مرحله نهایی نیروی زمینی سپاه و دو رتبه برتر در مرحله سپاه و معرفی دو رتبه به مرحله ستاد کل نیروهای مسلح شده است.

 

طباطبایی بیان نمود: همانند سال ۱۴۰۲، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرارگاه قرآنی نور نیروی زمینی سپاه در سال جاری، حمایت بسیار خوب مادی و معنوی از فعالان و علاقمندان قرآنی و رتبه آوران مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی فرمانده و نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا صورت گرفته است که حقیقتا شایسته تقدیر می باشد.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه کربلا خاطرنشان کرد: کارگاه‌های توانمندسازی قاریان و حافظان رده‌های نیروی زمینی سپاه در خوزستان با استحکام بیشتری در سال جاری برگزار خواهد شد.

 

سید حسین موسوی مسؤل روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه منطقه ای کربلا و مسؤل برگزاری این دوره از مسابقات نیز در سخنانی با بیان اهداف برگزاری این مسابقات بیان داشت: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم در بین کارکنان سپاه برگزار گردید.

 

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳، ۱۲ محفل انس با قرآن کریم و ۵ کارگاه و کلاس آموزشی در راستای توانمندسازی قاریان و مستعدین قرآنی برگزار شده و این مسابقات نیز در رشته‌های حفظ، قرائت (تحقیق و ترتیل)، مفاهیم قرآن کریم و اذان برگزار شد.

 

موسوی ادامه داد: مسابقات مرحله مقدماتی قرآن کریم۷ مردادماه با حضور ۳۶ نفر از فعالان قرآنی قرارگاه کربلا ، مرکز فاوا معراج و ۲ رده دیگر اجرا شد و این مرحله در همه رده‌های تابعه نیروی زمینی سپاه در خوزستان نیز برگزار گردیده است.

 

وی افزود : مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم قرارگاه کربلا امروز دوم تیرماه سال جاری با حضور اساتید حوزه قرآن کریم برادر جلالی ، برادر حمادی و خواهر نویدی برگزار شد.

 

مسؤل برگزاری مسابقات قرآن کریم قرارگاه کربلا در پایان تأکید نمود: طبق ابلاغ معاونت روابط عمومی و تبلیغات نیروی زمینی سپاه،امسال مسابقات قرآن کریم شاغلین برای دومین بار بصورت همزمان با حضور وابستگان برگزار گردید که ان شاءالله این تدبیر مبارک باعث انس و الفت هر چه بیشتر وابستگان عزیز با کلام وحی خواهد شد.

 

سرگرد پاسدار سید حسین موسوی اظهار نمود: در پایان این دوره از مسابقات ۸ نفر خواهر ، ۲ نفر وابسته و ۲۴ نفر از کارکنان پایور بعنوان نفرات برتر مسابقات انتخاب شدند و بزودی به مرحله نهایی نیروی زمینی سپاه معرفی می گردند.

 

مرحله نیمه نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۱۳۲ نفر از قاریان و فعالان قرآنی پایور و وظیفه و بانوان شاغل در رده‌های نیروی زمینی سپاه ۱۷ مردادماه سال ۱۴۰۲ در اهواز برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار