امروز: 6 تیر 1403 ساعت: 02:48

[secondary_title]

تلاش برای کاهش ترافیک مرکز شهر با تعریف پروژه‌های حمل‌ونقل

به گزارش پایگاه خبری پان و به نقل از شهرداری اهواز:

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: ترافیک هسته مرکزی شهر با بهره‌برداری از BRT، پارکینگ طالقانی، پیاده‌روسازی و احداث پارکینگ جدید کاهش پیدا می‌کند.

حجت‌الله سلیمانی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که با هدف کاهش ترافیک انجام شده، فعال‌سازی پروژه BRT است که نخستین ایستگاه آن نصب و با تکمیل بخشی از پایانه‌، اتوبوس از مرکز شهر جمع‌آوری می‌شود؛ با این کار فرصت جداسازی تاکسی‌ها از سطح معابر و ورود به پایانه‌ها فراهم خواهد شد.

وی افزود: ایجاد پیاده‌راه‌ها یکی دیگر از اقدامات لازم برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر است که مجوزهای لازم از شورای ترافیک دریافت شده است و سال جاری پیاده‌راه‌های هسته مرکزی شهر افزایش پیدا می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: ایجاد و احداث پارکینگ یکی دیگر از اقدامات لازم برای کاهش ترافیک است، چهار طبقه از پارکینگ طبقاتی طالقانی با ظرفیت ۱۸۰ خودرو به‌طور کامل آماده شده و اقدامات تکمیلی آن در حال انجام است تا به بهره‌برداری برسد، علاوه‌بر آن منابع لازم برای احداث پارکینگ جدید تأمین شده و تنها چالش آن تأمین زمین مناسب برای آن است که در حال رایزنی برای تأمین زمین و آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار