امروز: 6 تیر 1403 ساعت: 02:10

[secondary_title]

برق و نیشکر در مسیر هم‌افزایی؛ تأکید بر حل چالش‌های تولید برق در صنعت نیشکر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در جریان بازدید از نیروگاه تولید برق کشت و صنعت دعبل خزاعی، ضمن تأکید بر رفع مسائل و چالش‌های پیش‌روی تولید برق در صنعت نیشکر، از تلاش‌ها و اقدامات صنعت نیشکر در کمک به پایداری شبکه برق خوزستان قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه خبری پان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این بازدید که جمعی از مدیران صنعت نیشکر و معاونین و مدیران حوزه برق و انرژی این شرکت حضور داشتند، مشکلات پیش روی واحدهای نیشکری در تأمین سوخت موردنیاز نیروگاه‌های تولید برق و همچنین نحوه محاسبه برق تزریقی به شبکه سراسری از طریق کنتورهای نصب شده، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد فراتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این بازدید، شرکت توسعه نیشکر را یاریگر همیشگی صنعت برق در تأمین برق پایدار برای مردم خوزستان برشمرد و بر پیگیری و حل موضوعات مطرح در راستای تفاهم‌نامه بین دو صنعت تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش مهم نیروگاه‌های تولید برق نیشکر در کمک به پایداری شبکه برق خوزستان، اظهار داشت: صنعت نیشکر با تولید برق و تزریق مازاد آن به شبکه سراسری، نقش بسزایی در گذر خوزستان از پیک مصرف برق در تابستان دارد.

پیش‌ازاین نیز مدیران صنعت برق و نیشکر در نشستی بر هم‌افزایی و همکاری در راستای کمک به پایداری شبکه برق خوزستان تأکید کردند. در این نشست که اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تأکید بر تعهد این صنعت به حفظ پایداری شبکه برق در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، از برنامه‌های این شرکت برای افزایش تولید برق نیشکری از طریق راه‌اندازی دیزل‌ژنراتورهای جدید در کشت و صنعت‌های نیشکر دهخدا و امام خمینی (ره) خبر داد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر، ظرفیت تولید برق صنعت نیشکر به ۱۰۰ مگاوات افزایش‌یافته است؛ این میزان برق با احتساب فعالیت توربو ژنراتورهای کارخانه‌های شکر به‌دست‌آمده است؛ درحالی‌که مصرف برق این صنعت حدود ۷۰ مگاوات است، مازاد تولید برق نیشکر به شبکه سراسری کشور تزریق می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار