امروز: 9 اردیبهشت 1403 ساعت: 20:18

[secondary_title]

حضور حداکثری شرکتهای با قابلیت صادرات و واردات جهت ارائه محصولات و ظرفیتهای استان با تکیه بر زنجیره ارزش در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر حضور حداکثری شرکتهای با قابلیت صادرات و واردات جهت ارائه محصولات و ظرفیتهای استان با تکیه بر زنجیره ارزش در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ تاکید کرد.

به گزارش پان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، نشست هماهنگی دستگاههای اجرایی جهت حضور استان خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو روز سه شنبه هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳، به ریاست “محمد راضی جلالی” معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خوزستان و با حضور دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

راضی جلالی در این نشست بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه هیاتهای اقتصادی و سرمایه گذاری بین المللی از سراسر جهان حضور خواهند یافت و شرکتهای بزرگ نسبت به ارائه محصولات و توانمندیهای خود اقدام خواهند کرد.

وی افزود: حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی جهت ارائه ظرفیتها و توانمندیهای شرکت های استان خواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار از اختصاص غرفه هایی با نام استانها در این نمایشگاه خبر داد و گفت: با حضور مدیران استانی، امکان مذاکره، تبادل نظر، ارائه فرصتهای سرمایه گذاری و ظرفیتهای استان به منظور جذب سرمایه گذار و همچنین ارتباط با فعالین اقتصادی داخل و خارج کشور ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور در نمایشگاه سال جاری تعداد زیادی از وزاری صنعت، معدن و تجارت کشورهای دیگر نیز حضور پیدا خواهند کرد و بهمین دلیل این نمایشگاه از اهمیت ویژه ای نسبت به نمایشگاههای سالهای گذشته برخوردار خواهد بود.

محمد راضی جلالی تصریح کرد: جهت هماهنگی در راستای حضور قوی و گسترده ی استان در این نمایشگاه، نشستی با حضور دستگاههای مرتبط از جمله اتاق بازرگانی، صنعت و معدن، شرکت شهرکها، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی شیلات و میراث فرهنگی برگزار شد.

وی علت انتخاب این دستگاهها را محوری تر بودن این دستگاهها دانست و گفت: یکی از وظایف اصلی که بر عهده استان است، ارائه محصولات و توانمندیهای استان با تاکید بر زنجیره های ارزش منتخب استان در حوزه شیلات، محصولات کشاورزی و خرما است.

“راضی جلالی” ادامه داد: کمیته اجرایی برگزاری نمایشگاه با حضور اعضا و نمایندگان دستگاهها بزودی عملیاتی خواهد شد؛ محور اصلی برگزاری نمایشگاه اتاق بازرگانی،شیلات و جهاد کشاوری استان است و دستگاههای دیگر بصورت پیشتیبان فعالیت خواهند کرد و طی روزهای آتی نشستهای تکمیلی جهت برنامه ریزی نحوه حضور و نحوه ارائه ظرفیتها و توانمندیهای استان برگزار خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار به اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی، به شرکتهای زیرمجموعه ی دارای توانمندیهای صادراتی و پیگیری جهت مشارکت گسترده این شرکتها در نمایشگاه، در قالب غرفه های تخصصی تاکید کرد.

“راضی جلالی” در پایان ابراز امیدواری کرد: خروجی این نشستها حضور قدرتمند استان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار