امروز: 24 اردیبهشت 1403 ساعت: 14:38

[secondary_title]

روستاییان و عشایر استان خوزستان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: در راستای توسعه ، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی بین روستاییان و عشایر در سال گذشته ۴هزارو۲۸۸ نفر آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

 

به گزارش پان و به نقل از فنی حرفه ای خوزستان:

شهرام ملایی هزاروندی افزود: این آموزش ها در قالب ۷۵۰هزارو۹۹نفرساعت درحرفه هایی ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالی بافی و … بوده است.

ملایی هزاروندی عنوان کرد:اجرای دوره های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش و ارتقا مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

ملایی هزاروندی یادآورشد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با ۵۵ مرکز آموزش دولتی و یک هزارو ۵۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار