امروز: 10 اردیبهشت 1403 ساعت: 23:54

[secondary_title]

استاندار خوزستان: اتاق‌های بازرگانی نقش موثری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارند

استاندار خوزستان گفت: اتاق‌های بازرگانی نقش موثری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارند

به گزارش پان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، جلسه رفع موانع و مشکلات جذب سرمایه‌گذاری خارجی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین به ریاست علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست با تشریح راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: ارتباط و معرفی ظرفیت‌های استان به همسایگان، امنیت و تضمین برگشت سرمایه از راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در استان خوزستان به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از مهمترین اولویتهای جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذار است و ما وظیفه داریم شرایط و امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم نماییم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌های نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی، پتروشیمی، منطقه آزاد و… ظرفیت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارند که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تامین امنیت سرمایه‌گذاری و از طریق طرح‌های تشویقی، گام مهمی در راستای رشد سرمایه‌گذاری در استان برداشت.
حسینی محراب در ادامه به تاثیر اتاق‌های بازرگانی در رشد و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: رشد، توسعه و پیشرفت اقتصادی هر کشوری رابطه مستقیم با فعالیت اتاق‌های بازرگانی دارد، بر همین اساس اتاق‌های بازرگانی در استان خوزستان بایست فعال‌تر از گذشته و با برنامه مدون و شناسایی ظرفیت‌های استان و همسایگان در پیشبرد توسعه اقتصاد خارجی و جذب سرمایه‌گذار در استان تلاش نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت هر استان است، از این رو نگاه تخصصی به این مقوله یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی خوزستان به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار