امروز: 21 اردیبهشت 1403 ساعت: 06:48

[secondary_title]

نشست ورزشکاران پیشکسوت هیئت‌های باستانی و زورخانه‌ای در قرارگاه منطقه‌ای کربلا

نشست، پیشکسوتان، مرشدان، ورزشکاران ، مسئولین هیئت‌ها و کمیته‌ها و مربیان ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار شد.

 

به گزارش پان (آنزان آنلاین) و به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای کربلا،سردار احمد خادم سیدالشهدا در این نشست تخصصی که با حضور دکتر بنی تمیم مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان خوزستان برگزار گردید، ابراز نمود: دستور رهبر عزیزمان را در خصوص ترویج ورزش باستانی و زورخانه‌ای دریافت کردیم و با همت قوی وارد این عرصه ورزشی می شویم.

 

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی توأم با اخلاق و بزرگ منشی و سرشار از نیایش الهی ، ذکر و مدح اهل بیت عصمت و طهارت است.

 

سردار خادم سیدالشهدا سرپرست جدید ورزش های باستانی و هیئت های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خوزستان ادامه داد: بنا داریم طرح شهید طوقانی که تفاهم نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش است را در مدارس استان خوزستان اجرا کنیم.

 

وی افزود: شهید طوقانی، ورزشکار ورزشهای باستانی از دیار کاشان است که دارای روحیه خاص پهلوانی بود و مهارت ویژه در اجرای فنون زورخانه‌ای داشت.

سردار خادم سیدالشهدا با تقدیر از چهار سال دوره مدیریت طیبی در این رشته ورزشی اظهار داشت : هم اکنون ۲۳ زورخانه فعال در سطح استان خوزستان داریم اما همچنان ظرفیت‌های این ورزش بین مردم ما مغفول مانده است.

وی افزود: برنامه ریزی شده است که با کمک سازمان ورزش و جوانان خوزستان ، متولیان امر و کلیه هیأت ها و ورزشکاران پیشکسوت و جوان، این رشته را ظرف چهار سال بین جوانان استان خوزستان ترویج دهیم.

 

سردار خادم سیدالشهدا در پایان سخنانش به فواید و برکات این رشته ورزشی بین نسل جوان اشاره نمود و گفت:کلیه حرکات این ورزش همچون: کباده، میل زدن، چرخ زدن و دیگر تکنیکها و تاکتیک های این ورزش مملو از ادب، احترام ، دستگیری،گذشت،نجابت و جوانمردی است.

 

در ادامه این نشست، پیشکسوتان و مسئولین هیئت های شهرستان‌ها، نظرات انتقادات و پیشنهادات خود را برای گسترش هرچه بیشتر این ورزش باستانی بیان کردند.

 

بازدید از یادمان پایگاه منتظران شهادت ، زیارت قبور مطهر شهدای گمنام و مرثیه خوانی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت برادر امین صوفی از دیگر برنامه‌های این آیین باشکوه بود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هشتم آبان ماه سال جاری با صدور حکمی سردار «احمد خادم سید الشهدا» را به عنوان سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان خوزستان منصوب کرد، وی دارای سوابق قهرمانی و حرفه‌ای در رشته‌های شنا، تیراندازی، کشتی و ورزش باستانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار