امروز: 31 اردیبهشت 1403 ساعت: 10:50

[secondary_title]

معاون مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب: ایجاد بستر همكاری برای شركت های داخلی و دانش بنیان ها

معاون مدیر فنی مهندسی نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: حضور شرکت های خارجی و استفاده از آن ها نباید به شکلی باشد که بخش خصوصی تضعیف شود اما باید از ظرفیت این شرکت ها برای انتقال تکنولوژی های نوین استفاده کرد.
به گزارش پان و به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محمد حسین غزل در حاشیه اولین روز از نمایشگاه بین المللی نفت در تهران در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه و حضور شرکت های داخلی و خارجی در این رویداد مهم بین المللی، اظهار کرد: برگزاری این رویداد فرصتی بسیار مناسب برای شرکت های داخلی و به ویژه دانش بنیان ها و شرکت های خصوصی است که می توانند به صنعت نفت کشور کمک کنند.

وی افزود: با توجه به دیدار های رو در رویی که در این نمایشگاه میان بخش های مختلف انجام می شود و طرح چالش ها، قطعا راهکارهای مناسبی برای این چالش ها اتخاذ می شود که با هماهنگی های نهایی این راهکارها به سمت عملیاتی شدن سوق داده می شوند.

معاون مدیر فنی مهندسی نفت  شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با ایجاد فضای مناسب و تعریف چالشهای موجود در فرآیند تولید می توان زمینه ساز توسعه بخش خصوصی فعال در حوزه صنعت نفت شد و این مهم به کمک برگزاری چنین نمایشگاهی محقق خواهد شد.

غزل در خصوص حضور چشمگیر شرکت های خارجی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت عنوان کرد: اینکه خارجی ها تا چه میزان می توانند به صنعت نفت کمک کنند بستگی به نوع استفاده ما از این شرکت ها دارد. اگر از این فرصت ایجاد شده به درستی استفاده کنیم؛ با حضور شرکتهایی که امکان دسترسی به فنآوریهای روز دنیا  دارند، قطعا شاهد انتقال فناوریها به داخل و توسعه صنعت نفت خواهیم بود.

وی افزود: حضور شرکت های خارجی و استفاده از آن ها نباید به شکلی باشد که بخش خصوصی تضعیف شود چرا که این کار به ضرر کشور و صنعت نفت خواهد شد بگونه ای که  مجددا با مشکلاتی در حل چالشهای تولید خواهیم شد در حالیکه استعدادهای زیادی در بخش خصوصی وجود دارد که براحتی میتوانند در میان مدت جایگزین شرکتهای مشابه شده و عملا بدلیل دسترسی به ارائه دهنده خدمات بدون وجود واسطه امکان ارتقائ متناسب با نیاز و شرایط ویژه مخازن خود خواهیم بود.

غزل در پایان خاطرنشان کرد: باور به استعدادهای فعال در بخش خصوصی و دانش بنیان ها با توجه به عملکردشان در سالهای اخیر و ایجاد فضای رقابتی برای همه مدعیان میتواند باعث بروز شکوفایی و استقلال واقعی در حوزه فناوری ها شود و حضور  شرکت های خارجی توانمند در کشور میتواند در انتقال سریعتر تکنولوژی موثر و این امر باعث توسعه صنعت نفت و انتقال دانش و فناوری به شرکت های داخلی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار