امروز: 28 اردیبهشت 1403 ساعت: 09:20

[secondary_title]

استمرار تولید و حذف هزینه تعمیر دكل با راه اندازی تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ اهواز در شركت نفت و گاز كارون

عملیات رفع اشکال و راه اندازی مجدد تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ اهواز در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بدون استقرار دکل با موفقیت انجام شد.

به گزارش پان و به نقل از روابط عمومی،مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از رفع محدودیت‌های تولید،اقدام به بازگشایی مجدد چاه ۳۶۷ اهواز که تولیدی نفت مخزن بنگستان و مجهز به تلمبه درون چاهی ESP است گردید که تلمبه مذکور بدلیل گرفتگی تجهیزات درون چاهی ناشی از رسوب مواد جامد هیدروکربوری،در مدار تولید قرار نگرفت.در ادامه، به منظور رفع گرفتگی تلمبه،عملیات تمیزسازی ستون چاه و متعلقات درون چاهی تجهیز مذکور با تزریق حلال و گازوئیل،طراحی، برنامه ریزی و انجام گردید که به لطف الهی،عملیات مذکور با موفقیت انجام شد و تلمبه درون چاهی راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفت.

 

مهندس حسن شهروئی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های کارشناسان مدیریت فنی مناطق نفتخیز جنوب و همکاران ذیربط در شرکت کارون اظهار داشت:با انجام این عملیات علاوه بر حذف هزینه تعمیر چاه توسط دکل،استمرار تولید نفت با بهره دهی ۱۲۰۰ بشکه در روز نیز امکانپذیر گردید.

 

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با تامین ۲۵ درصد نفت خام کل کشور بزرگترین شرکت بهره بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت،گاز و مایعات گازی را از میادین تحت سرپرستی برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار