امروز: 22 اردیبهشت 1403 ساعت: 09:53

[secondary_title]

تنها راه تحقق صلح واقعی در فلسطین؛ باید ریشه ظلم از بین برود

رئیس امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به تجارب تلخ ملت فلسطین از افزایش جنایات و شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی پس از هر مذاکره و توافقنامه‌ صلح و حتی بی‌توجهی این رژیم به مصوبات سازمان ملل گفت: در این وضعیت چگونه می‌توان از ملت فلسطین انتظار صبر داشت؟ لذا واکنش‌های مقاومت ادامه خواهد یافت تا زمانی که ظلم اسرائیل ادامه دارد و اگر کسی به دنبال صلح واقعی است، باید ریشه اصلی آن، ظلم اسرائیل، را نابود کند.
به گزارش پان (آنزان آنلاین)
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید سعدی، رئیس امور فرهنگی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ریشه‌های تحولات فلسطین و تأثیر عملیات «طوفان الاقصی» بر آینده معادلات در این منطقه گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ» (خداوند، بانگ برداشتن به بدزبانى را دوست ندارد، مگر [از] كسى كه بر او ستم رفته باشد.) در خصوص عملیات حماسه‌سازان حماس و سایر گروه‌های مقاومت باید به ریشه‌های این عملیات برگشت. همه این مقاومت‌ها و ظلم‌ستیزی‌ها به حدود ۷۵ سال قبل برمی‌گردد که گروهی از مردم را با عنوان قربانیان هولوکاست از جای دیگری به این نقطه آوردند که به زعم آنها اینها مظلوم هستند و نیاز به جا و مکان برای زندگی دارند و کشور مستقلی برای زندگی داشته باشند.
وی افزود: شاید این سخن و این اتفاق در ظاهر کار خوبی باشد که به افراد آواره و تحت ظلمی که جایی ندارند مکانی برای زندگی اختصاص داده شود اما سؤال این است که چرا این کار باید به این شکل و شیوه انجام شود؟ در واقع روش انتقال این افراد و انتخاب محل زندگی به شکلی انجام گرفت که این مهاجران تبدیل به ظالمان جدید شدند و ساکنان قبلی این سرزمین را از خانه و کاشانه خود آواره کردند و این مدعیان جدید تحت حمایت جدی غربی‌ها، جنایات زیادی علیه فلسطینی‌ها انجام دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار