امروز: 8 اردیبهشت 1403 ساعت: 19:35

[secondary_title]

توصیه‌های نوروزی برای مدیریت مصرف سوخت

مدیریت مصرف سوخت به‌عنوان یک سرمایه ملی با به‌کارگیری راهکارهای ساده به‌ویژه در ایام سفرهای نوروزی امکان‌پذیر است.
به گزارش پان و به نقل از خبرگزاری شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران:  با اجرای راهکارهایی مناسب می‌توان مصرف سوخت خودرو را مدیریت کرد. در گزارش پیش‌رو این راهکارهای کاربردی، ساده، اما مؤثر را به‌منظور نهادینه‌ شدن فرهنگ مدیریت مصرف مرور کرده‌ایم:
– موتور خودر را در فواصل منظم تنظیم کنید. عواملی مانند تنظیم‌ نبودن موتور خودرو، استفاده از قطعات غیراستاندارد و تعمیر و نگهداری از خودرو توسط افراد غیرمجاز به‌شدت بر حجم مصرف سوخت خودروها تأثیرگذار است.
– تجهیزاتی مانند کولر و سیستم تهویه که نیروی مورد نیاز خود را از موتور خودرو تأمین می‌کنند و دیگر تجهیزات اضافی که روی خودرو نصب می‌شوند بر مصرف سوخت خودرو می‌افزایند.
– برنامه منظمی برای مراجعه به مراکز تنظیم موتور و تعمیرگاه‌های مجاز داشته باشید و همواره موتور خودرو را در حالت تنظیم نگهداری کنید. تنظیم موتور خودرو تا ۷.۵ درصد سبب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.
– فیلتر هوای کارکرده را در موعد مقرر تعویض کنید؛ تعویض به‌موقع فیلتر هوا، نه‌تنها مصرف سوخت خودرو را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد، بلکه از موتور خودرو نیز محافظت می‌کند.
– به توصیه‌های دفترچه راهنمای خودرو برای انتخاب نوع سوخت مصرفی متناسب با تکنولوژی خودرو توجه کنید. استفاده از سوخت متناسب با سطح فناوری و نیاز خودرو، سبب افزایش عمرموتور و اجزای آن و کاهش میزان آلاینده‌ها می‌شود.
– از رانندگی پرخطر، ویراژ دادن، رانندگی تهاجمی و شتابدار یا تخت گاز رفتن خودداری کنید. سرعت متناسب با مصرف بهینه سوخت در خیابان‌ها ۹۰ کیلومتر در ساعت و در اتوبان‌ها ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است و سرعت کمتر یا بیشتر مصرف سوخت را بالا می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار