امروز: 9 اردیبهشت 1403 ساعت: 11:55

[secondary_title]

🔺قرارداد توسعه یکپارچه میدان آزادگان برای دومین در دوسال اخیر امضا شد/ چرا شرکت نفت بانک تاسیس نمی‌کند؟

🔺قرارداد توسعه یکپارچه میدان آزادگان برای دومین در دوسال اخیر امضا شد/ چرا شرکت نفت بانک تاسیس نمی‌کند؟

به گزارش پان و به نقل از خبرگزاری راوی نفت :

تیرماه ۱۴۰۱ | با حضور رئیس جمهور، تفاهمنامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران، شرکت دشت آزادگان اروند، شرکت‌های اکتشاف و تولید به ارزش ۷ میلیارد دلار امضا شد.

بر اساس این گزارش اسناد همکاری شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید برای اجرای طرح «توسعه یکپارچه میدان نفتی مشترک آزادگان» در حضور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و از طریق ویدئوکنفرانس به امضای طرفین رسید.

اسفند ۱۴۰۲ | قرارداد توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد دلار امروز (یکشنبه، ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت دشت آزادگان اروند امضا شد.

شرکت توسعه نفت وگاز دشت آزادگان اروند (سهامی خاص) در تاریخ ۱۶‏/۰۱‏/۱۴۰۲ و با موضوع سرمایه گذاری در داخل یا خارج از کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی در اداره ثبت شرکت‌های منطقه آزاد اروند به ثبت رسیده است.

این شرکت زیرمجموعه بانک تجارت است و آنقدر با عجله رفته سراغ توسعه و سرمایه گذاری در میادین نفتی که هنوز فرصت نکرده است وبسایت خود را راه‌اندازی کند. بهرحال طبق آگهی های منتشر شده در روزنامه ها، در حال حاضر مدیرعامل این شرکت «حسین زنگنه» از بازنشستگان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز و قائم مقام بیژن عالیپور مدیرعامل وقت این شرکت است.

خجسته مهر مدیرعامل شرکت نفت ایران در ۱۷ آذر ۱۴۰۱ و قبل از ثبت رسمی شرکت دشت آزادگان اروند از آغاز به‌کار این شرکت برای توسعه یکپارچه میدان آزادگان خبر داده بود.

به‌نظر می‌رسد حالا که بانکی ها با همه ناترازی های مالی وارد تولید و توسعه نفت شده‌اند، بد نیست صنعت نفت هم سراغ بانکداری اسلامی برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار