امروز: 9 اردیبهشت 1403 ساعت: 04:25

[secondary_title]

همکاری صنایع با صنعت توزیع برق خوزستان قابل تقدیر است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان:
همکاری صنایع با صنعت توزیع برق خوزستان قابل تقدیر است
نشست تقدیر از صنایع جهت گذر از پیک مصرف برق تابستان ۱۴۰۲ و هماهنگی برای تابستان پیش رو با حضور صنعتگران استان، معاونین سازمان صمت و شهرکهای صنعتی در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برگزار شد.

به گزارش پان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان:

در حاشیه این نشست علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان این که تامین انرژی مورد نیاز مشترکین در شرایط آب و هوایی خوزستان کار بسیار سختی است، گفت: اختلاف دما منجر به افزایش مصرف برق به شکل تصاعدی در استان شد اما تابستان سال جاری با همراهی صنایع و مدیریت خوبی که از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر اعمال شد و با برنامه ریزی های دقیق، توانستیم عبوری موفق از پیک بار ۱۴۰۲ داشته باشیم و این یک دستاورد بزرگ بود که با همفکری و تعامل با مشترکین برق به دست آمد.

در ادامه این برنامه سیاوش کریمی معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تاکید بر اینکه این شرکت ، برق مورد نیاز مشترکین ۲۸ شهرستان و ۷۶ شهر و ۳۵۰۰ روستا را تامین می کند؛ با اشاره به ناترازی در سال گذشته، افزود: از طریق مدیریت مصرف برق این ناترازی را باید پوشش داد که در تابستان گذشته، با همفکری و هم اندیشی و همکاری بخش تولید، توانستیم به گونه ای عمل کنیم که هم چرخ تولید بچرخد و هم شاهد خاموشی در تابستان نباشیم.

وی گفت: در حوزه خانگی نیز اقدامات فرهنگی بسیاری صورت می گیرد تا بخش خانگی صرفه جویی کند اما بیش از ۶۵ درصد مصرف برق در خوزستان را به بخش خانگی اختصاص دارد و به دلیل شرایط آب و هوایی، در ۹ ماه از سال تعرفه گرمسیری داریم، یعنی الگوی مصرف برای مشترک خانگی عادی، ۳۰۰ کیلو وات ساعت است درحالی که برای مشترک خوزستانی، ۳ هزار کیلو وات ساعت است، همین اختلاف الگوی مصرف که ناشی از شرایط آب و هوایی است، افزایش مصرف را در پی دارد، به همین دلیل در مصرف انرژی باید از روش های بهینه سازی استفاده کنیم.

کریمی ادامه داد: نمونه بهینه سازی مصرف انرژی، طرح های مدیریت مصرف در تابستان و تفاهم نامه با مشترکان صنعتی و کشاورزی بود، بر اساس این تفاهم نامه ها، صنایع همکاری می کنند و در تابستان گذشته نیز این همفکری و همکاری صمیمانه صورت پذیرفت، ما هم قدردان همکاری صنایع هستیم زیرا نیاز برق استان را با کمک و همکاری صنایع و کشاورزان تامین می کنیم و انتظار داریم بر اساس مصوبات وزارت نیرو و هیئت دولت، این همکاری ها ادامه داشته باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، صنعت برق را یکی از صنایع زیربنایی دانست و افزود: تمام تلاش خود را جهت تأمین برق مطمئن و پایدار در دستور کار داریم و از هیچ کوششی جهت رضایت مشترکین دریغ نخواهیم کرد.

در پایان این نشست، نمایندگان صنایع نیز به بیان درخواست ها و راهکارهای خود جهت عبور از پیک بار و مشکلات حوزه تولید پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار