امروز: 23 اردیبهشت 1403 ساعت: 17:42

[secondary_title]

برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن و تکریم همسرسربازان متأهل قرارگاه منطقه ای کربلا   

در آستانه ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و تقارن با سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت روز زن و تکریم همسرسربازان متأهل با حضور فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا برگزار گردید

 

به گزارش پان (آنزان آنلاین) و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه منطقه ای کربلا ، با همّت واحد فرهنگی و عمیات روانی، مراسم جشن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن و تکریم همسرسربازان متأهل قرارگاه منطقه ای کربلا با حضور فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه کربلا و فرماندهان ، مسئولین، کارکنان و خانواده های پایوران قرارگاه منطقه ای کربلا و رده های نیروی زمینی سپاه مستقر در استان خوزستان، 11 دی ماه سال جاری در سالن اجتماعات حضرت امام خامنه ای مدظله العالی مجتمع فجر سپاه برگزار گردید.

سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا در این آیین باشکوه با تبریک و تهنیت ایّام ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به همسران فداکار کارکنان خدوم قرارگاه منطقه ای کربلا و رده های تابعه و خطاب به کلیه مادران و بانوان والامقام اظهار نمود: زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها ، سرشار از درس های انسان ساز برای سعادت دنیوی و اخروی است.

وی افزود: خیرخواهی نسبت به مردم، خوش خلقی نسبت به همسر ، تربیت فرزندانی شایسته ، زهد و عبادت خالصانه و حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی برای دفاع از ولایت از خصائص بارز حیات طیبه ی امّ الائمه علیها سلام می باشد.

سردار خادم سیدالشهدا ادامه داد: تاریخ شاهد است کسانی که ایمان به خدا ، اخلاص و سربازی ولایت را سرلوحه ی سبک زندگی خود قرار دادند خداوند به آن ها عزّت می دهد و نمونه ی بارز آن در زمانه ی ما سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده قرارگاه کربلا با بیان مؤلفه های مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی فرمانده ی همیشه حاضر در میدان بود و نه تنها در جنگ و دفاع از وطن و حرم خالصاً للّه یه یاری مردم شتافت بلکه در حوادثی چون سیل و آبگرفتگی وسیع روستاها و شهرهای مختلف استان خوزستان با تمام قوا در کنار مردم بود.

وی افزود: در زمانی که آمریکا و حامیانش بدنبال ایجاد اختلاف بین مردم عراق و ایران بودند شهادت ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی موجی از وحدت و همدلی دوباره بین دو ملّت ایران و عراق به پا کرد که دشمن را خوار و رسواتر از همیشه ساخت.

سردار خادم سیدالشهدا در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه مشارکت ، سلامت، رقابت و امنیت چهار معیار اصلی برگزاری انتخابات پایان سال از منظر رهبر معظم انقلاب است ابراز نمود: انتخابات آزاد از دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی ایران است؛ علاوه بر حضور تمام عیار بسیج و سپاه در این میدان بزرگ سیاسی باید به همگان توصیه کرد تا آحاد مردم ولایتمدار و انقلابی شرکت حداکثری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل طباطبایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا در این آیین معنوی و پرشور بیان داشت : جایگاه والای بی بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها در دین مبین اسلام ویژه است بطوریکه طبق روایات مذهب تشیّع، همچنانکه ائمه اطهار علیهم السلام بر مسلمین حجت و امامت دارند ، ایشان نیز بر ائمه اطهار علیهم السلام ولایت دارند.

طباطبایی با بیان تفاوت نگاه اسلام و غرب به جایگاه زن و مادر در خانواده بیان نمود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، اُسوه ای ماندگار برای بانوان عالم با هر دین و مذهب و عقیده ای در طول تاریخ هستند.

وی افزود: بانوان با کرامت، با عفاف و حجاب فاطمی خود، بزرگترین جهادگران عرصه ی جهاد تبیین در جامعه هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا بیان داشت: بانوان ما، در کلیه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیاسی جامعه ی اسلامی با رعایت موازین اسلامی، حضور فعالی دارند ولی مسئولیت مادری و زن خانواده را بالاترین مدال افتخار زندگی خود می دانند.

وی افزود: بحمدالله در مقابل هجمه های وسیع رسانه ای و مجازی دشمنان، بانوان فاطمی ایران اسلامی، دست رد به سینه ی همه آنان زدند.

وی افزود: انتصاب این روز باعظمت به نام روز مادر و روز زن مایه مُباهات زنان با عفّت و باکرامتی است که وجود نازنین صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را بعنوان الگوی خود برگزیده اند.

 

در این آیین معنوی همسرسربازان متأهل قرارگاه منطقه ای کربلا مورد تکریم قرار گرفتند. اجرای هیئت پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کودکان شهرستان شوشتر،مولودی خوانی، اجرای تکخوانی حماسی، اجرای دسته جمعی سرود های انقلابی ، بیان فضائل و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در خانواده ، اجرای گروه هنری کودکان ، مسابقه ورزشی جهت نوجوانان، اجرای گروه نمایشی طنز بزرگسالان با حضور هنرمندان صداوسیمای مرکز خوزستان و تجلیل از کارکنانی که در سال جاری صاحب فرزند شدند از دیگر برنامه های فرهنگی و تبلیغی این جشن باشکوه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار