امروز: 23 اردیبهشت 1403 ساعت: 03:29

[secondary_title]

استان خوزستان در موضوعات فرهنگی و هنری سرآمد کشور است

اهواز – ایرنا – مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این استان خواستگاه تمدن ایرانی بوده و همواره در موضوعات فرهنگی و هنری سرآمد کشور است.

به گزارش پان (آنزان آنلاین) و به نقل از خبرگزاری ایرنا مجید منادی روز پنجشنبه در نشست تخصصی جبهه رسانه انقلاب که در اهواز برگزار شد اظهار کرد: تنوع اقوام و دارا بودن مرزهای مختلف آبی و دریایی و همچنین وجود صنایع مختلف در خوزستان موجب شد تا این استان همواره پرخبر باشد.

وی افزود: وجود منابع خدادادی متعدد و فرهنگ و تمدن ایرانی در خوزستان و خدمت رسانی مردم در ایام اربعین، این استان را از دیگر استان‌های کشور متمایز کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: معمولا در جشنواره‌های کشوری تئاتر، نمایش و رسانه، بیشترین مقام‌ها به هنرمندان خوزستانی اختصاص می‌یابد که این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: در برخی از رسانه‌های خارجی، مواردی به استان خوزستان نسبت داده می‌شود که حقیقت ندارد. استان خوزستان در بسیاری موارد پیشرو بوده و اصحاب فرهنگ و هنر آن جزو برترین‌های کشور هستند.

منادی گفت: اگرچه در زمینه آب و فاضلاب و کیفیت هوا با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم اما رسانه‌های استان باید ضمن امیدآفرینی در سطح جامعه، اقدامات مفید و کارهای موفق استان را اطلاع رسانی و نشر دهند.

وی افزود: امروز تمرکز ماشین رسانه دشمن روی استان خوزستان است چرا که از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است.

منادی گفت: با توجه به استراتژیک بودن خوزستان، اگر اتفاقی در این استان رخ دهد رسانه‌های معاند به گونه‌ای موضوعات را مطرح می‌کنند تا فضایی ناامیدکننده در بین مردم به وجود بیاید.

وی افزود: با وجود اینکه برخی استان‌ها به لحاظ آسیب‌های اجتماعی، شرایط بدتری دارند اما همواره تصور می‌شود که در خوزستان مشکلات بسیاری وجود دارد لذا نقش رسانه‌ها در ایجاد روحیه امید و انگیزه بسیار پررنگ است.

بر اساس این گزارش، استان خوزستان جزو پنج استان پرجمعیت کشور به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار