امروز: 23 اردیبهشت 1403 ساعت: 07:21

[secondary_title]

زحمات کارگران شهرداری در آبگرفتگی اهواز نادیده گرفته شد

به گزارش پان (آنزان آنلاین) و به نقل از ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به آبگرفتگی مناطق شهر در بارندگی‌های اخیر گفت: در هیچ منطقه‌ای، کمبود تجهیزات عامل مشکل در مقابله با آبگرفتگی‌ها نبود.

حجت‌الله زارع‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آبگرفتگی‌های اخیر اظهار کرد: در جریان بارندگی‌های اخیر، هر چند مشکلاتی در برخی مناطق رخ داد اما متاسفانه در برخی اظهارنظرها، زحمات طاقت‌فرسای نیروهای خدوم و کارگران شریف و زحمت‌کش شهرداری که از ساعات اولیه آغاز بارندگی مردانه در میدان بودند، نادیده گرفته شد و بعضاً با بیان دیدگاه‌های غیر کارشناسی و ناشی از کم اطلاعی نسبت به موضوعات، با بی مهری نسبت به زحمات و تلاش‌های بی وقفه این عزیزان مواجه بودیم.

وی افزود: با حضور و بررسی میدانی که شخصا داشتم، در هیچ منطقه‌ای کمبود تجهیزات عامل مشکل در مقابله با آبگرفتگی‌ها نبود بلکه ریزش برخی خطوط  آبفا از جمله در میدان جوادالائمه و میدان پانزده خرداد، عدم گنجایش برخی خطوط نسبت به حجم روان‌آب برای انتقال، کندی تخلیه روان آب در خروجی‌ها و عدم اتصال کامل شبکه جدید فاضلاب در برخی نقاط و هم چنین عدم اجرای خطوط جدید شبکه فاضلاب در برخی نقاط از جمله عوامل آبگرفتگی در محلات بودند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ از محل ردیف اعتباری بودجه مصوب سالیانه، نسبت به خرید تجهیزات لازم در این حوزه اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری انجام شد. با تهیه انواع پمپ‌های ‌sp و ورتیکال و سایر اقلام و تجهیزات مورد نیاز در حوزه دفع آب‌های سطحی از جمله خرید لوله برای اجرای طرح‌های علاج‌بخشی و پیش‌بینی تانکرهای مکنده و جمع‌کننده آب، شاهد کمبود و مشکل تاثیرگذاری نبودیم.

وی افزود: در مجموع حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از پایان قطعی بارندگی، با تلاش جهادی همه نیروهای حاضر در میدان، عملیات جمع‌آوری آب‌های سطحی به پایان رسید و جا دارد از همکاری گروه‌های جهادی و بسیج و سایر دستگاه‌ها که در کنار مدیریت شهری بودند و هم چنین از صبوری و همراهی شهروندان در محلاتی که دچار آب گرفتگی شده بود ضمن عذرخواهی، تشکر و قدردانی داشته باشیم.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه ضرورت دارد آبفا و شهرداری برای کاهش و تعدیل مشکلات رخ داده، در قالب طرح ضربتی مواردی را تکمیل و اصلاح کنند، گفت: باید آبفا  هر چه سریع تر شبکه گلدشت و سادات را که در حال اجراست، تکمیل کند. هم چنین باید خطوط شبکه خیابان جواد الائمه و ادهم  هر چه زودتر اصلاح شود. خط شبکه موسوم به خط ۷۱۰ از خیابان‌های الحدید و رزها در کیانشهر نیز باید تکمیل و قابل بهره‌برداری شود.

زارع‌زاده بیان کرد: شهرداری نیز باید کانال‌های روباز موجود در مناطق مختلف شهری را احیاء کند. خروجی آب‌های سطحی از منطقه ۷ به سمت منطقه ۸ و ایستگاه پمپاژ پیچوار با احداث خط جدید تقویت هم تقویت شود.

وی افزود: هم چنین آبفا باید نسبت به تقویت خروجی‌های ایستگاه الهادی و پیچوار با افزایش پمپ‌ها اقدام کند. در  صورت اجرای این موارد، قطعا شاهد بهبود شرایط در این نقاط خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار