امروز: 23 اردیبهشت 1403 ساعت: 08:23

[secondary_title]

رونمایی از سه محصول فناورانه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان

سه محصول از پروژه های تحقیقاتی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، که با تمرکز بر دانش و فناوری به رفع چالش‌های صنعت برق کمک خواهد کرد، رونمایی می شوند.

سه محصول از پروژه های تحقیقاتی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، که با تمرکز بر دانش و فناوری به رفع چالش‌های صنعت برق کمک خواهد کرد، رونمایی می شوند.

 به گزارش پان (آنزان آنلاین) و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان؛ علی خدری مدیرعامل این شرکت، گفت: ‌نرم افزار جایابی محل نصب رکلوزر و سکشن لایزبر بر روی شبکه‌های توزیع، دستیابی به دانش فنی ساخت پوشش برای کاهش دمای محفظه‌های ترانسفورماتورها و نرم‌افزار corona classifier سه پروژه تحقیقاتی فناورانه است که در نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، رونمایی و به جامعه علمی صنعت برق ایران ارائه خواهد شد.

خدری با اشاره به ویژگی‌های علمی و تخصصی این سه محصول افزود: نرم‌افزار جایابی محل نصب رکلوزر باعث افزایش قابلیت اطمینان شبکه و جابه جایی بهینه تجهیزات حفاظتی شده و با مکان یابی دقیق تجهیزات حفاظتی، این امکان فراهم می‌شود تا برق پایدارتری به مشترکان برق ارائه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ادامه داد: دستیابی به دانش فنی ساخت پوشش با فاکتور انعکاس بالا از دیگر محصولات فناورانه این شرکت است، که از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به کاهش تلفات ترانسفورماتورها و کاهش بار مالی جهت تعمیرات ترانسفورماتورها اشاره کرد.

خدری تصریح کرد: این پروژه‌های تحقیقاتی با توجه به شرایط ویژه استان خوزستان به خصوص شرایط آب و هوایی استان مورد مطالعه، طراحی و اجرا قرار گرفته است و در نوع خود نوآورانه و بدیع محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به طراحی و تولید نرم‌افزار corona classifier جهت تعیین زود هنگام تجهیزات معیوب بر روی هر پایه برق، افزود: این نرم‌افزار نیز مانند دیگر محصولات نرم‌افزاری این شرکت بر پایه سامانه اطلاعات مکانی شبکه توزیع برق خوزستان طراحی و اجرا شده است که از جمله ویژگی‌ آن مشخص شدن درجه خرابی، و تعیین فاز مربوط به تجهیز و پیشنهاد جهت رفع عیب مربوطه می‌باشد.

بر اساس این گزارش، غلامرضا قادسی؛ مدیردفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق خوزستان که سرپرستی تیم تحقیقاتی این سه محصول فناورانه را بر عهده دارد؛ گفت: نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران و با هدف شناسایی و رفع چالش‌های صنعت برق از بیست و سوم تا بیست و ششم آبان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و این یک فرصت بسیار مناسب برای جامعه علمی و تحقیقاتی است که دستاوردهای خود را با کمک ظرفیت های صنعت برق به تولید رسانده و تجاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار