امروز: 23 اردیبهشت 1403 ساعت: 15:20

[secondary_title]

آمادگی اوقاف جهت کمک به کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد دارای رقبه

به گزارش پان (آنزان آنلاین) و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، (15 آبان) با حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان دیدار کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری بستر خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی در مساجد هستند و تاکنون نیز اقدامات مطلوبی انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام سمیری، به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و افزود: در قالب این تفاهم‍نامه آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای در مساجد برگزار و گواهی معتبر به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود که می‌توان از این طریق به رونق کسب و کار کمک کرد.

وی همچنین خواستار همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد و تصریح کرد: آماده راه‌اندازی کانون‌ فرهنگی هنری در بخش خواهران و برادران در مساجد دارای ظرفیت هستیم.

حجت‌الاسلام خاکباز، نیز با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد عنوان کرد: باید راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد الزام‌آور باشد چرا که می‌توانند با اقدامات خود در حوزه‌های مختلف به جذب جوانان و نوجوانان در مسجد کمک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با اعلام آمادگی جهت همکاری و حمایت از کانون‌های مساجد ابراز کرد: این آمادگی را داریم که از محل درآمد مساجد دارای رقبه، به کانون‌های فرهنگی هنری کمک کنیم.

وی تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در مسجد را یک ضرورت دانست و یاد آور شد: خروجی هر اقدامی در مسجد باید کار فرهنگی باشد؛ مسجدی موفق است که در کنار فعالیت‌های دینی، اقدامات و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی و کتابخوانی نیز انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار