امروز: 22 اردیبهشت 1403 ساعت: 16:30

[secondary_title]

برگزاری کارگاه عملیات روانی فرماندهان و مسئولین نمایندگی ولی فقیه قرارگاه منطقه ای کربلا و رده های تابعه

کارگاه عملیات روانی فرماندهان و مسئولین نمایندگی ولی فقیه قرارگاه منطقه ای کربلا و رده های تابعه مستقر در جنوب غرب برگزار گردید.

 

به گزارش پان (آنزان آنلاین) و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه منطقه ای کربلا ، با همّت معاونت فرهنگی و عملیات روانی قرارگاه منطقه ای کربلا کارگاه عملیات روانی فرماندهان و مسئولین نمایندگی ولی فقیه قرارگاه منطقه ای کربلا و رده های تابعه مستقر در جنوب غرب با حضور معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی زمینی سپاه در حسینیه پایگاه منتظران شهادت برگزار گردید.

 

سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در آیین افتتاح این کارگاه در سخنانی به جنگ نرم دشمن پرداخت و اظهار نمود: دشمن از طریق پیاده نظامش با بکارگیری رسانه‌های مدرن در صدد است دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده یا کم ارزش جلوه دهد و با تکنیک های مختلف ، سیاه نمایی و اختلاف افکنی را در رأس برنامه های خود قرار داده است.

 

وی افزود: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید در جهاد تبیین با روایت اول و صحیح کنشگری فعال و انقلابی باشیم.

سردار خادم سیدالشهدا ادامه داد: جلوه های توکل به خداوند متعال باعث شد که اینگونه جبهه مقاومت اسلامی دست برتر در منطقه را پیدا کند

وی افزود: ما معتقد به ولایت فقیه هستیم و یقین و اعتقاد تمام و کامل داریم که فرموده ایشان مبنی بر نابودی نه چندان دور رژیم کودک کش صهیونیستی بدون شک محقق خواهد شد.

سردار خادم سیدالشهدا در توصیه ای خطاب به فرماندهان رده های تحت امر قرارگاه کربلا خاطرنشان کرد: با ورزش ، جسم تربیت می شود و باید با مطالعه کتاب و تزریق خوراک فکری به کارکنان رده مسئولیتی و همچنین خانواده ها ، درون قلب ها و افکار و سپس جامعه خود را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه کنیم.

وی افزود: راه امید دادن به مردم و راه ناامیدسازی دشمن، جهاد تبیین است.

 

سرهنگ پاسدار محمدساجدی فر معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی زمینی سپاه سخنران این کارگاه در چند بخش به آخرین تاکتیک های جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن پرداخت و ابراز نمود: وظیفه امروزه همه ما این است که باید نسبت به شیوه های پیچیده توطئه های دشمن شناخت و آگاهی پیدا کنیم و آمادگی لازم را جهت مقابله با اهداف شوم دشمنان کسب کنیم.

 

وی افزود: در توطئه روانی دشمن در کشورها ، هدف مجروح سازی ذهنی و روانی توده مردم به ویژه جوانان است و مسئله قابل توجه این است که مجروحین جنگ شناختی برخلاف مجروحین جنگ نظامی قابل شناسایی و تشخیص نیستند.

ساجدی فر گفت: مسئله اصلی در مقابله با این هجوم شناختی ، در دست گرفتن روایت اول است و اگر ما بتوانیم با تلاش خود ، روایت اول را مانند مسئله اخیر ” فوت آرمیتا گراوند” در دست بگیریم ، شاهد انحراف و تشویش اذهان نخواهیم بود و می توانیم تمامی توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

وی افزود: مسئله کلیدی دیگری در خنثی سازی جنگ شناختی دشمن مؤثر است که آن امیدواری به آینده و مثبت گرا بودن است و راهکار عملی آن ، عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وجوب جهاد تبیین در باب دستاوردهای نظام مقدس اسلامی است تا امید در خون مردم جاری و ساری شود.

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی زمینی سپاه در بخش پایانی سخنانش به راهبردهای عملیات روانی دشمن در جنگ شناختی اشاره و ابراز نمود: دشمن با بهره گیری از گسترده از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای در سراسر دنیا به ویژه روی مخاطبین فارسی زبان ، با شیوه های مختلفی چون : ارعاب در جنگ امنیتی و نظامی، اعتماد زدایی، اغواء، برچسب زدن ، تحریف به دنبال القای تفکر شیطانی خود است.

سرهنگ ساجدی فر در پایان بیان داشت: رسانه قدرت منحصر به فردی دارد که می تواند ذهن را بسازد و تمام تلاش جبهه رسانه ای دشمن بر این است که با استفاده ابزارهای گوناگون رسانه و خراب کردن ذهن های مردم ، میان خود مردم و مردم با مسئولین فاصله بیندازند.

در پایان این آیین باشکوه ، با حضور معاون فرهنگی و عملیات روانی و مدیر عملیات روانی نیروی زمینی سپاه و دیگر فرماندهان و مسئولین از مدیران فرهنگی و عملیات روانی منتخب قرارگاه کربلا و رده های تابعه مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار