امروز: 23 اردیبهشت 1403 ساعت: 13:34

[secondary_title]

جدیدترین آمار ابتلا، فوت و واکسیناسیون کرونا در جهان

در شبانه روز گذشته در مجموع ۱۱ هزار و ۱۴۸ مورد ابتلای جدید به کرونا در جهان ثبت شد و ۶۵ نفر نیز براثر ابتلا به کرونا جان باختند که بیشترین تعداد (۴۵ نفر) مربوط به آلمان بوده است.

به گزارش پان (آنزان آنلاین) و به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش وبسایت ورلد میترز، طبق جدیدترین آمار از میزان ابتلا به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تاکنون ۶۹۶ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۶۲۲ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۶۶۳ نفر جان باخته اند. همچنین طبق آمار موجود تاکنون حداقل ۶۶۸ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۳۹۴ بیمار مبتلا به کرونا از این بیماری بهبود یافته اند.

طبق آمار ثبت شده:
از مجموع ۱۱ هزار و ۱۴۸ مورد ابتلای جدید ثبت شده در جهان، بیشترین ابتلا مربوط به کشور آمریکا بوده که ۴ هزار و ۴۱۳ مورد ثبت کرده است. آلمان نیز سه هزار و ۸۳۶ مورد ابتلای جدید، جمهوری چک ۸۶۴ مورد، لهستان ۷۹۸ مورد، لیتوانی ۵۱۵ مورد، بلغارستان ۳۹۷ مورد، فیلیپین ۱۵۲ مورد و گواتمالا ۵۰ مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت کردند.
از نظر فوتی نیز آلمان با ۴۵ مورد بالاترین میزان فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته در جهان را داشته است. در آلمان در مجموع ۳۸ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۹۶ مبتلا و ۱۷۶ هزار و ۶۱۴ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است.
بعد از آلمان، آمریکا با ۱۳ مورد فوتی، بالاترین فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته در جهان را به خود اختصاص داد. بلغارستان سه مورد، لهستان دو مورد و لیتوانی نیز دو مورد فوتی ناشی از کرونا را ثبت کردند. در مابقی کشورها، هیچ مورد از فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.
از نظر مجموع مبتلایان به کرونا در جهان، آمریکا با ابتلای ۱۰۹ میلیون و ۴۷ هزار و ۷۲۹ نفر و فوت یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۲۸۸ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد.
از نظر مجموع مبتلایان به کرونا در جهان، پس از آمریکا، هند با ۴۴ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۶۵ مبتلا و مرگ ۵۳۳ هزار و ۲۹۱ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد.
فرانسه آمار ۴۰ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۶۰ مبتلا و ۱۶۷ هزار و ۶۴۲ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است. فرانسه مدتهاست که آماری از تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا ثبت نکرده است.
در روسیه تا کنون ۲۳ میلیون و ۹۸ هزار و ۷۳۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۴۰۰ هزار و ۱۹۵ نفر جان باخته اند.
ژاپن نیز آمار کل خود را تغییر نداده و در چند وقت گذشته آماری از تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا ثبت نکرده است. در ژاپن تا کنون ۳۳ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۷۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۴ هزار و ۶۹۴ نفر جان باخته اند.
کره جنوبی نیز آمار کل خود را تغییر نداده و تا کنون آمار ۳۴ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۸۷۳ مبتلا به کرونا و ۳۵ هزار و ۹۳۴ فوتی بر اثر این بیماری را ثبت کرده است.
بر اساس آمار واکسیناسیون کرونا در کشور‌های جهان که ۱۳ مارس آخرین به روزرسانی آن بوده است، تاکنون بیش از ۵.۵۵ میلیارد نفر تقریبا معادل ۷۲.۳ درصد جمعیت جهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در آمریکا تا کنون ۸۰% مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد ۶۸% دو دوز واکسن و ۳۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در هند، ۷۵% مردم واکسن دریافت کرده اند که ۷۰% کاملا واکسینه شده اند و ۱۷% دوز تقویتی را دریافت کرده اند.
در برزیل، ۹۰% مردم واکسن زده اند و از این تعداد ۸۳% به طور کامل واکسینه شده اند و ۶۰% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در فرانسه این آمار به ترتیب، ۸۲% آمار واکسیناسیون، ۷۹% دریافت دو دوز واکسن و ۷۱% دریافت دوز تقویتی کرونا اعلام شده است. در آلمان ۷۸% تا کنون واکسن زده اند و ۷۶% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
انگلیس تا کنون ۸۱% مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است که ۷۶% این تعداد دو دوز واکسن و ۶۰% تعداد دوز تقویتی کرونا را دریافت کرده اند. در ایتالیا این آمار به ترتیب ۸۴% واکسن، ۸۰% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن است. در روسیه تا کنون ۶۱% واکسن زده اند و از این تعداد ۵۵% دو دوز واکسن و ۱۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.
در ایران هم تا کنون ۷۹% از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند و از این تعداد ۷۱% دو دوز واکسن و ۳۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار